VVP afdeling Lekkerkerk en omstreken

De VVP-afdeling is een zelfstandige vereniging binnen de PKN te Lekkerkerk. De leden van de VVP zijn naast hun betaald lidmaatschap van de VVP ook lid van de PKN te Lekkerkerk of elders in de Krimpenerwaard. De landelijke vereniging van de VVP is een onderdeel van de landelijke PKN.

Doelstelling.
De vereniging stelt zich binnen de plaatselijke Protestantse gemeente tot doel om de overgeleverde waarden en waarheden te toetsen op hun zeggingskracht in de huidige tijd. Zij laten zich daarbij o.a. inspireren door de geschriften van de joodse christelijke traditie die, door voortschrijdend wetenschappelijk en archeologisch onderzoek, steeds voor nieuwe uitleg vatbaar is.

Taken.
Beheer van het Jan van Zwienenfonds, waarvan de baten beschikbaar zijn voor de plaatselijke geloofsgenootschap, in overleg met het bestuur. Het fonds zegt hierover dat zij zich ten doel stelt de handhaving van het vrijzinnige element binnen de PKN, in het algemeen, en in de PKN te Lekkerkerk in het bijzonder, zoals het organiseren van de zinzondagen.

Activiteiten.
De VVP verzorgt o.a. een aantal zinzondagen in onze Grote of Johanneskerk, of elders in de Krimpenerwaard.

Bestuur.                                                                                                                Telefoon.
Voorzitter De heer P.G. van der Heul                                                   06-53899557
Secretaris De heer A. van Vliet                                                                0180-662721
Penningmeester Mevrouw M.C. van Zoest- Boerboom            0182-351805